FULL_TIME

HR Adviseur @ JD Sports België! - JD SPORTS FASHION BELGIUM

Brussel BE
2022-01-11
2022-01-19

Organisatie

 

JD Sports is de marktleider in Engeland als het gaat om Sport Fashion artikelen en staat bekend als “King of Trainers” door de exclusieve sneaker collectie. Wereldwijde topmerken zoals Nike, North Face en Adidas worden gecombineerd met eigen merken zoals Supply & Demand, McKenzie, Carbrini en Pink Soda Sport. JD Sports heeft 15 winkels in België en 30 winkels in Nederland en dringt ook door tot de Europese markt met winkels in o.a. Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Denemarken & Zweden. De internationale groei stopt niet in Europa; de stap naar Azië is al gezet met winkels in Maleisië en Australië.

 

JD Sports is continu aan het groeien, dus wil jij hier onderdeel van uitmaken? Solliciteer dan direct!


Functiebeschrijving

 

Jij bent een allround HR (People) Adviseur / Generalist met enkele jaren ervaring als (junior) HR Adviseur en hebt voldoende kennis en ervaring opgedaan om snel te integreren en te renderen binnen onze afdeling en onze snel veranderende en groeiende (retail)organisaties. Je hebt een "fit" met de cultuur van JD. Jij biedt toegevoegde waarde aan het team in ambitie, resultaatgerichtheid, retailervaring en "liefde" voor communicatie. Daarnaast ben je analytisch en cijfermatig scherp en kan dit door vertalen naar corrrecte payrolling, vervolgacties, procedures en/ of beleid. Je hebt uiteraard een goede planning en organisatie van je werkzaamheden en stemt goed af met je collega's.

 

Binnen deze rol werk je nauw samen met de HR Manager en word je ondersteund door de HR assistant. Deze functie rapporteert rechtstreeks aan HR Manager en met een stippellijn aan UK Group HR via de International HR Business Partner. 

De doelstelling van de functie is het professioneel uitvoeren van HR-werkzaamheden ten behoeve van m.n. de Sales-organisatie. Concreet behoren tot jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je fungeert als expert voor werknemers van JD België op het gebied van diverse HR gerelateerde vragen, benodigdheden en problemen.
  • Je bent het aanspreekpunt voor Payroll gerelateerde vragen en eventuele problemen en in staat om de payroll voor een 400-tal collega's maandelijks zelfstandig te draaien.
  • Je bent samen met de HR manager verantwoordelijk voor de ondernemingsraad en het CPBW. Hierin heb je een adviserende rol en woon je de maandelijkse vergaderingen bij.
  • Je voelt en vult de recruitmentwensen van de ASM en managers moeiteloos aan en zorgt zo voor een optimale bezetting van de teams.
  • Je ondersteunt zowel de winkel als de ASM om zo met alle vragen en problemen van werknemers om te kunnen gaan. Dat geldt ook voor beleids- en procedure-overtredingen.
  • Je blijft op de hoogte van alle wetswijzigingen en zorgt dat relevante zaken intern worden gecommuniceerd door regelmatig de winkels te bezoeken.
  • Je overziet - waar nodig - interne onderzoeken om zo de geldigheid van klachten te bepalen en adviseert bij het vinden van een oplossing.
  • Je werkt rechtstreeks samen met de HR manager voor alle HR Office doelstellingen die specifiek zijn afgestemd op de behoeftes en de verwachtingen van de lokale markt.
  • Je werkt nauw samen met de ASM om de prestaties van het team te evalueren en te optimaliseren via prestatiebeheer, opvolgingsplanning en ontwikkeling van medewerkers.
  • Je werkt samen met collega's om te zorgen voor een vlotte en tijdige opening van alle nieuwe en/of vernieuwde winkellocaties.
  • Je bewaakt werknemersuren en zorgt voor afstemming bij werknemerscontracten, Vakantietijd, ziektedagen, afwezigheidsverlof worden goed bijgehouden en je hebt een overzicht van alle loongerelateerde zaken.
  • Je verzorgt (samen met de trainer) ondersteuning en permanente training voor (Store) Management, op het gebied van werknemersrelaties, klachtenbehandeling van medewerkers, retentie, HR-processen en JD-beleid en -procedures.

In lijn met de wetgeving, verzorg je tussentijdse gesprekken betreffende ontevredenheid en disciplinaire acties. Ook hier bied je oplossingen zodat problemen in de toekomst kunnen worden voorkomen.


Functie-eisen

 

 

 

In deze rol neem je deel aan een snelgroeiend, internationaal bedrijf. Daarbinnen ben je verantwoordelijk voor alle werknemers gerelateerde beleidsvoering voor JD-teamleden in België. Deze rol biedt directe ondersteuning aan de Regional Sales Manager (RSM) van de Benelux en de Area Sales Manager (ASM) van België en richt zich vooral op de naleving van de lokale en nationale wetgeving.   De ideale kandidaat geeft input voor - en coördineert de complete werknemersstrategie (zoals die is bepaald door de RSM en HR UK). Hierbij spelen o.a. Recruitment, Payroll, formatie, performance management, retentie, werknemersontwikkeling en wettelijke naleving een rol.   Binnen de rol lever je data-analyses over verloop, werkinzet, doorstroombeleid, werknemersklachten, management begeleiding en de uitvoer van disciplinaire taken (zoals ontslagen). Beschik je over 2 - 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare HR functie, maar ben je nog niet uitgeleerd en toe aan je “next step” in je carrière? Dan zoeken wij jouw talent!

 

Jij: 

  • Hebt een universitair diploma in Business, Human Resources of een relevant vakgebied (of gelijkwaardig door ervaring), gecombineerd met minimaal 3 jaar Human Resources-ervaring met verschillende HR-beleidsmaatregelen en payroll.
  • Spreekt en schrijft zowel Frans als Nederlands vloeiend. Een hoog niveau Engels is een plus.
  • Hebt aantoonbare kennis van regionale arbeidswetgeving en probleemoplossing op het gebied van compliance.
  • Een praktische kennis van salarispakketten, bij voorkeur eBlox
  • Blinkt uit in administratieve vaardigheden.
  • Hebt ervaring met het adviseren van Line Managers en dit bij voorkeur binnen Retail of een Multi-site omgeving.
  • Bent een echte teamspeler.
  • Werkt autonoom en resultaat gericht.
  • Bent bereid om sporadisch in het binnen- en buitenland af te reizen om oa winkels te bezoeken.
  • Hebt voldoende ervaring met MS Office.
  • Bent gepassioneerd over de functie, de sector en koestert de wens om deel uit te maken van een snelgroeiend, internationaal bedrijf.


Arbeidsvoorwaarden

 

 

 

Een fantastische uitdaging, een bijzonder plezierige werksfeer en leuke collega's. Het is de ideale baan met veel (eigen) verantwoordelijkheid als je toe bent aan een volgende stap in je carrière en past binnen de dynamische wereld van de retail! Naast je salaris ontvang je uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals personeelskorting, diverse personeelsvoorzieningen, incentives, hybride werkomgeving.

 

Ben jij dé ideale kandidaat? Reageer dan direct via onderstaande button en motiveer je sollicitatie en upload je CV én (pas)foto of pitch jezelf in een filmpje!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.